Pracownik zaangażowany, czyli kto ?
Jak diagnozować zaangażowanie pracowników ?
Czy można modelować zaangażowanie?
ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW TO JEDEN Z CZYNNIKÓW, KTÓRE MOGĄ ZADECYDOWAĆ O PRZEWADZE STRATEGICZNEJ ORGANIZACJI I UMOŻLIWIĆ JEJ OSIĄGNIĘCIE SUKCESU.
W raporcie sporządzonym dla brytyjskiego rządu w 2009 roku przez MacLeoda i Clarke (Engaging for Success) wymieniono między innymi takie rezultaty zaangażowania jak: poprawa produktywności, wzrost zysków, poprawa obsługi klientów, oddanie celom organizacji, innowacyjność, zmniejszenie absencji i ilości zachorowań oraz wzrost lojalności wobec pracodawcy.
Kształtując zaangażowanie, zyskujesz: entuzjastycznie i pozytywnie nastawionych, energicznych i wytrwałych, posiadających poczucie wpływu i inicjatywę, oddanych pracy i firmie, skupiających się na pracy pracowników.
- Wyniki badań pokazują, że zaangażowani pracownicy pomagają swoim pracodawcom osiągnąć:
- 17% większą rentowność sprzedaży (tzw. Operating margin) wg Towers Perrin Talent Report,
- 19,2 % wyższy zysk operacyjny (operating income) wg Conference Board Research,
- 27.8 % więcej zysku na jedną akcję (EPS) wg. International Survey Research.
Doradzamy najlepsze działania zwiększające poziom zaangażowania.
Uczymy jak motywować i inspirować korzystając różnych narzędzi rozwojowych.
Pomagamy budować kulturę pracy wspierającą zaangażowanie.
Pokazujemy jak rozpoznać potrzeby i motywacje pracowników.