W jaki sposób firmy najczęściej ponoszą straty, próbując rozwiązać wewnętrzny problem?
Kiedy zawodzi czynnik ludzki, pierwszym krokiem wielu firm są szkolenia. Krok dobry, jednocześnie praktyka dowodzi, że tylko ok. 10% projektów szkoleniowych przynosi pożądane zmiany i efekty biznesowe.
Dlaczego ?
Najczęstszym powodem jest wdrażanie niejednokrotnie dobrych, jednocześnie gotowych rozwiązań, bez dokładnej diagnozy sytuacji w firmie. W konsekwencji, mimo że szkolenia dają poczucie rozwoju i wzrostu kompetencji, nie przynoszą oczekiwanych wyników.
Może być jednak inaczej.
CASE STUDY
…..
PROBLEM: Firma X istniejąca na rynku od 30 lat planowała przeprowadzić szkolenia rozwojowe dla menedżerów. Celem było zwiększenie efektywności działu operacyjnego, który nie realizował terminowo zobowiązań. Kiedy seria szkoleń z zarządzania czasem nic nie zmieniła, firma zgłosiła się do nas.
DIAGNOZA: Słabym ogniwem procesu okazał się Dyrektor Operacyjny (który wprowadzał chaos w pracę swoich podwładnych) oraz niezrozumienie procesu sprzedaży przez pracowników operacyjnych.
ROZWIĄZANIE: Kilka sesji coachingowych dla Dyrektora oraz warsztat mapujący procesy, na którym pracownicy wypracowali spójny kierunek działania.
EFEKTY: W ciągu 3 miesięcy problem opóźnień w dostarczaniu produktów na czas został rozwiązany.
…..
W każdym realizowanym projekcie szkoleniowym dostarczamy konkretny efekt.
Dlatego zaprojektowanie odpowiednich rozwiązań poprzedzamy dobrą diagnozą i poznaniem organizacji.
Dzięki temu nasi Klienci otrzymują nie tylko dobrze zrealizowane szkolenia, ale przede wszystkim wymierny efekt w postaci pożądanej zmiany.
Z EFEKTÓW NASZEJ PRACY SKORZYSTAŁO JUŻ KILKADZIESIĄT FIRM Z RÓŻNYCH BRANŻ.
– w firmie z branży call centre – po realizacji projektu szkoleniowego wyniki wzrosły o 30%.
– w firmie z branży nieruchomości – opracowanie logistyki projektu szkoleniowego zredukowało koszty szkoleń o 60%.
– w firmie branży FMCG – realizacja projektu szkoleniowego zredukowała rotację wśród pracowników o ponad 10%.